۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۵

اسماعیل پور:

فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شکل‌گیری شخصیت کودکان بسیار موثر است

فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شکل‌گیری شخصیت کودکان بسیار موثر است

رشت – خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شکل‌گیری شخصیت کودکان بسیار موثر است بنابراین باید به این مهم توجهی ویژه‌ای داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیل پور ظهر شنبه در جمع  هنرمندان استان افزود: شادی و نشاط خانواده‌های ایرانی ارمغان برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان است.

وی تصریح کرد: برگزاری همزمانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان بستری برای برنامه‌های آتی فرهنگی و هنری در استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری ضرورت اثر بخشی این مهم را دوچندان می‌سازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گیلان یکی از 10 استان برگزار کننده همزمانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان است، افزود: تاثیر بسزای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شکل گیری شخصیت کوکان و لزوم ظرافت در پرداختن به مسائل نوجوانان، رسالت برگزاری این جشنواره را دوچندان خواهد کرد.

اسماعیل‌پور با یادآوری ظرفیت بالای استان برای برگزاری همزمانی‌های فیلم اذعان داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان آمادگی برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شعاع وسیعتری را دارد.

وی همچنین گفت: با استفاده از هنر و فرهنگ می‌‌توان جایگاه هر جامعه‌ای را تعالی بخشید که برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به‌عنوان یکی از مصادیق هنر و فرهنگ نیز در این راستا مثمر ثمر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: این جشنواره همچنین می تواند بسترساز شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان باشد.

وی فرهنگ را اساس یک کشور دانست و افزود: به طور قطع توجه به شاخصه‌ های فرهنگی در هر اجتماعی می ‌تواند زمینه رشد و توسعه این مهم را فراهم کرد.

اسماعیل پور یادآورشد: با استفاده از هنر تئاتر باید مسائل و موضوعات مهم و حیاتی زندگی را به کودکان و نوجوانان آموزش داد زیرا آموزش مهمترین رویکرد در دستیابی به جامعه‌ای متعالی است.

کد خبر 2149518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha